فروشگاه اینرنتی فایل و پروژه های دانشگاهی و دانشجویی

فروشگاه پروژه های دانشجویی , گزارش کارورزی, پاورپوینت آماده پایان نامه , پرسشنامه های روانشناسی, تحقیقات دانشجویی, مقالات دانشجویی, کارورزی دانشگاه , مبانی پای

نقش خاندان جوینی در اعتلای فرهنگ ایران در عصر مغول (تاریخ و ادبیات)

دسته بندیتاریخ و ادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات69
حجم فایل160 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نقش خاندان جوینی در اعتلای فرهنگ ایران در عصر مغول

 

فهرست

فصل اول   

کلیات تحقیق. 4

مقدمه. 5

بیان مسئله. 6

اهمیت و ضرورت تحقیق. 8

-اهداف اصلی... 8

-هدف فرعی. 8

سوالات تحقیق. 9

فرضیه ها 9

فصل دوم 

علل حمله ی مغول و پیامد های آن. 10

موقعیت جغرافیایی مغولستان. 11

اقوام مغول. 12

ظهور چنگیز در عرصه ی سیاسی مغولستان. 14

فتوحات چنگیز قبل از جمله به ایران. 16

ایران در آستانه حمله مغول. 19

علل حمله ی مغول به ایران. 20

روند فتوحات چنگیز در ایران. 23

روند سیاسی ایران پس از حمله مغول تا آمدن هلاکوخان. 31

هلاکو و جانشینانش در ایران. 35

پیامد های حمله مغول در ایران. 38

پیامد های مثبت.. 38

رشد تاریخ نگاری.. 38

گسترش زبان فارسی.. 44

رشد اقلیت مذهبی.. 46

رشد معماری و شهرسازی.. 49

تسامح و تساهل مغولان با ایرانیان. 52

پیامد های منفی حمله ی مغول. 57

تخریب گسترده ی مراکز رواج زندگی صحراگردی در ایران. 57

قتل عام و مهاجرت بسیاری از دانشمندان. 59

منابع. 63

 

 

فصل اول

کلیات تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

خاندان‌ جوینی‌ از خاندانهای‌ دولتمرد ایرانی‌ در سده ششم‌ و هفتم بوده اند‌. این‌ خاندان‌ در دولت‌ سلجوقیان‌، خوارزمشاهیان‌ و مغولان‌، در دیوان‌ و دربار مصدر امور بودند و بیشتر آنان‌ مقام‌ صاحب‌ دیوانی‌ (تصدی‌ اداره مالیه‌) داشتند. برجسته‌ترین‌ افراد این‌ خاندان‌، عطاملك‌ جوینی‌، برادر كوچك‌تر او شمس‌الدین‌ محمد، و بهاءالدین‌ بودند. نَسَب‌ خاندان‌ جوینی‌ به‌ فضل‌بن‌ ربیع‌، حاجب‌ خلفای‌ عباسی‌ و وزیر هارون‌الرشید و امین، می‌رسد. بهاءالدین‌ محمدبن‌ علی‌، نیای‌ اعلای‌ عطاملك‌ و شمس‌الدین‌، در 588 در قصبه آزادوار جوین‌ به‌ خدمت‌ سلطان‌ تكش‌ خوارزمشاه‌ رسید و پس‌ از سرودن‌ اشعاری‌ نغز، مقرب‌ درگاه‌ او شد. منتجب‌الدین‌ بدیع‌ كاتب‌ جوینی‌، دایی‌ بهاءالدین‌، نیز از دبیران‌ مقرب‌ سنجر و رئیس‌ دیوانِ انشای‌ او بود كه‌ در فن‌ انشا و ترسل‌، تصانیفی‌ چون‌ رُقْیه القلم‌ و عتبه الكَتَبَهاز او به‌ جامانده‌ است.

شمس‌الدین‌ محمدبن‌ محمدبن‌ علی‌ جوینی‌ (جدّ عطاملك‌) مستوفی دیوانِ سلطان‌ علاءالدین‌ محمد خوارزمشاه‌ و پسرش‌ سلطان‌ جلال‌الدین‌ خوارزمشاه‌ مَنكبَرنی‌ بود. بهاءالدین‌ محمدبن‌ محمد صاحب‌دیوان‌، پدرِ عطاملك‌ و شمس‌الدین‌، در خدمت‌ آن‌ دسته‌ از حكام‌ مغول‌ بود كه‌ در فترت‌ میانِ فتوحات‌ چنگیزخان‌ و آمدن‌ هولاكو به‌ ایران‌، به‌ حكومت‌ بلادِ غربی‌ معین‌ می‌شدند. در حدود 630 جنتمور صاحب‌دیوانی خراسان‌ و مازندران‌ را به‌ بهاءالدین‌ داد و در حدود 633 وی‌ را همراه‌ گرگوز به‌ رسالت‌ نزد اوگتای‌ قاآن‌ فرستاد. اوگتای‌ قاآن‌، بهاءالدین‌ را نواخت‌ و به‌ او پایزه‌ و یرلیغ‌ با آلْتَمغا داد و صاحب‌دیوانی‌ كل‌ ممالك‌ را بدو ارزانی‌ داشت‌. بهاءالدین‌ در دوران‌ حكومت‌ گرگوز و ارغون‌ بر خراسان‌ و مازندران‌، همچنان‌ فردی‌ مورداعتماد بود. و ارغون‌ وی‌ را به‌ حكومت‌ عراق‌ و یزد گماشت‌. سن‌ بهاءالدین‌ در آن‌ زمان‌ به‌ شصت‌ رسیده‌ و مایل‌ به‌ كناره‌ گرفتن‌ از كارِ دیوانی‌ بود، اما امرا نپذیرفتند و ناچار وی‌ روانه عراق‌ شد و در 651، وقتی‌ به‌ اصفهان‌ رسید، درگذشت.

 

بیان مسئله

شاعران‌ و عالمان‌ بسیاری‌ همنشین‌ یا ستاینده جوینیان‌ و از جود و كرم‌ ایشان‌ برخوردار بودند و كتابها و اشعار خود را به‌نام‌ آنان‌ می‌نوشتند. به‌ نوشته ذهبی‌، هركس‌ كتابی‌ به‌نام‌ ایشان‌ تألیف‌ می‌كرد، هزار دینار جایزه‌ می‌گرفت‌. بیشتر افراد خاندان‌ جوینی‌ ادب‌دوست‌ و دانش‌پرور و صاحب‌ ذوق‌، و چند تن‌ از ایشان‌ نویسنده‌ بودند كه‌ نمونه‌هایی‌ از نظم‌ و نثرِ استوار و نغزشان‌ باقی‌مانده‌ است‌. علاءالدین‌ عطاملك‌ جوینی در 622 یا 633 به‌ دنیا آمد و چنان‌كه‌ خود در دیباچه تاریخ‌ جهانگشای نوشته‌ است‌، پیش‌ از بیست‌ سالگی‌ به‌ دیوان‌ راه‌ یافت‌ و از دبیرانِ خاص‌ امیر ارغون‌ شد و چند بار به‌ همراهِ او، كه‌ برای‌ دادن‌ گزارش‌ مالیه ممالك‌ غربی‌ مغول‌ به‌ اردوی‌ قاآن‌ می‌رفت‌، به‌ چین‌ و مغولستان‌ سفر كرد.. پس‌ از آمدنِ هولاكو به‌ ایران‌، عطاملك‌ از دبیرانِ نزدیك‌ او شد و پس‌ از آنكه‌ هولاكو الموت‌ را فتح‌ كرد، وی‌ را راضی‌ ساخت‌ كه‌ كتابخانه نفیسِ اسماعیلیان‌ را بررسی‌ كند و خود به‌ خزانه اسماعیلیان‌ رفت‌ و آلات‌ نجومی رَصَدخانه‌ و كتابهای‌ ارزنده‌ را جدا و حفظ‌ كرد. در 655، هنگامی‌ كه‌ هولاكو روانه بغداد شد، عطاملك‌ همراه‌ وی‌ بود و به‌ تصریح‌ خود او در تسلیه الاِخوان در 657، یك‌سال‌ پس‌ از فتح‌ بغداد، هولاكو حكومت‌ بغداد را به‌ وی‌ سپرد. در دوره سلطنت‌ اباقاخان‌ (663ـ680) نیز در ظاهر به‌ نیابتِ امیر سونجاق‌آقا، حاكم‌ بغداد و سراسر عراق‌ عرب‌ بود و در آباد ساختن‌ آن‌ خِطه‌ و آسایش‌ رعایا و ایجاد قُراء و مزارع‌ و انهار كوشید. علاءالدین‌ تا یك‌ سال‌ پس‌ از جلوس‌ سلطان‌ احمد تگودار و مجموعاً نزدیك‌ 24 سال‌، حكمران‌ بغداد بود.

خاندان جوینی یكی از خاندان های ایرانی است كه در دستگاه مغول ، موقعیتی برجسته داشتند. پدر "علاء الدین عطاملك" و "  شمس الدین محمد" جوینی ، صاحب دیوان خراسان و مازندران بود و سمت های مختلف دیگری را هم تجربه كرده بود. جد چهارم  این خانواده نیز در خدمت سلطان تكش خوارزمشاه بود. علاء الدین عطاملك صاحب جهانگشای جوینی ، 15 سال دبیر مخصوص ارغون آقا حاكم مغولی گرجستان و ایران و آسیای صغیر بود و بعد هم از جانب پسران هلاكو (اباقا  و  احمد تكودار) به مدت 24 سال حاكم بغداد و تمام عراق بود.   البته هم او مورد غضب اباقاخان قرار گرفت و هم تلاش های درباری بر ضد شمس الدین برادرش - كه مدت 22 سال وزیر اعظم و شخص اول مملكت و مدیر سرزمین های غرب رود جیحون بود- شدت گرفت و نهایتا هم به قتل برادر توانایش انجامید  ؛ اما شمس الدین در تمام این مدت كوشید تا فرهنگ اسلامی را از تهاجمات مغولان بودایی حفظ و ان را تقویت كند.این برادران ، حامی دانشمندان و روحانیون و شاعران بودند و به رغم فشارهای وارده از ناحیه بدگویان ، با استفاده از قدرت فراوان خود ، در حفظ میراث ارزشمند باقی مانده ، كوشش كردند.

خلاصه دروضع اسف باری كه مغولان به وجود آورده بودند ، اقدامات تحسین برانگیز این  وزرای بزرگ ، جانی تازه به كالبد خسته جهان اسلام بخشید . انها توانستند ضمن عهده دار شدن مشاورت ایلخانان مغول ، آنها را با دستاوردهای عظیم فرهنگی و علمی این عرصه وسیع از جهان ، به خوبی آشنا كنند . همین وزرا بودند كه نگذاشتند دستان خانان مغول به خون نخبگان ، دانشمندان و مردمان بی گناه این سرزمین ها ، بیش از پیش آلوده شود.

در این چنین وضعی كه یهودیان و مسیحیان می كوشیدند تا راه نفوذ بیشتری در دستگاه مغولان پیدا كنند ، مهم ترین مانع پیشرفت مسیحیت ، دبیران و روحانیانی بودند كه سریعا به خود آمدند و كوشیدند كارهای كلیدی را حفظ كنند. در شرایطی كه همسر و مادر هولاكوی قدرتمند مغول ، مسیحی نسطوری شده بودند و حاكم مسیحی بغداد هم ، دستور داد  مسیحی ای را كه به تازگی اسلام اورده بود در رود دجله بیندازند و با این چنین اقدامی بزرگترین توهین ها را نسبت به مسلمانان روا داشتند ، مسلمانان هم برای دعوت كردن مغولان به اسلام تلاش كردند . حتی خواجه نصیر ، هولاكو را به زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) برد كه این عمل در آن روزگار، خود باعث دلگرمی فراوان مسلمانان بود.

از سوی دیگر دختر سوم اباقاخان هم  اسلام آورد و به علاوه ، دختر سلطان كرمان(قطب الدین) هم به همسری اباقاخان در آمد و همه این ها جلو پیشرفت مسیحیان و بوداییان {مغولی} در دستگاه ایلخانان مغول را می گرفت.البته در این میان نمی توان از نیروی ایمان مسلمانان هم غفلت كرد ؛ چرا كه با وجود عنصر تساهل و مدارای مغولی - كه خود عامل رویش مجدد جوانه های آسیب دیده اسلام بود - ایلخان لجوجی مثل اباقاخان هم بود كه از سال 663 تا 680 حكومت كرد و با تكیه انگشت تعصب خود بر فرهنگ اجدادی بودایی خود و تاسیس بتخانه هایی در آذربایجان و خصوصا مراغه ، سعی در رواج فرهنگ آبا و اجدادی خود داشت و اگر فرهنگ و ایدئولوژی قوی ، غنی و مستحكم ایرانی و اسلامی  و ایمان قوی مسلمانان نبود ، اسلام نزد این توفان در ایران آن زمان ، رنگ خود را می باخت.

نكته مهم دیگری كه در اینجا قابل طرح است ، آنكه تجربه تاریخی و استنباط عقل نشان داده است در زمانی كه شاه و وزیردارای مذهب های متفاوت از یكدیگر بوده اند ، مسلمانان امكان و آزادی بیشتری برای تبلیغ ، حفظ و تقویت آیین خود داشته اند.

زمانی كه گیخاتو فرزند اباقاخان (نوه هولاكو) به تخت نشست ، صدرالدین زنجانی را با عنوان "صدر جهان" به وزارت برگزید و برادر او قطب الدین را هم به قاضی القضاتی منصوب كرد. این اقدام او نویدبخش روی كار آمدن دبیران متعهد و مسلمان ایرانی و یادآور دوران جوینی ها بود. او به جز وزارت ، فرماندهی بخشی از سپاه را هم به عهده داشت. از ابتكارات او رواج دادن پول كاغذی موسوم به "چاو" بود و او روی این پول های كاغذی ، جمله "لا اله الا الله محمد رسول الله" را نوشته بود.

 

اهمیت و ضرورت تحقیق

-       اهداف اصلی

هدف از بررسی این تحقیق و نقش خاندان جوینی در اعتلای فرهنگی ایران، شناخت ابعاد مختلف زندگی این خاندان بزرگ که بخشی از دوران تاریخ درخشان ایران این سرزمین کهن را تشکیل می دهدن می باشد، چه بسا بسیاری از شاعران و متفکران عصر مغول می زیسته اند در ارتقاء فرهنگ ایران و شناساندن ایران به عنوان تمدنی غنی و باارزش نقش اساسی داشته اند که یکی از این فرهیختگان زمان مغول، خاندان جوینی بوده اند.

 

-       هدف فرعی

بررسی ابعاد مختلف اجتماعی- معیشتی خاندان جوینی و افعال و اقوال آنان به عنوان قشری فرهیخته و دانشمند زمان مغول یکی از اهداف جانبی این تحقیق می باشد. همچنین نگاهی به دوران مغولان، ایرانیان در آن زمان، اتفاقات آن زمان و ... از دیگر مسائلی که می تواند در شناخت ابعاد گوناگون فرهنگ ایرانی آن دوران و تاثیر آن بر آینده و روند تحولات فرهنگی می تواند از جنبه های دیگر این تحقیق باشد.

 

سوالات تحقیق

با توجه به مسائل مطر شده این سوالات پیش می آید که:

-        نقش خاندان جوینی در ارتقاء فرهنگی ایران چه بوده است؟

-        تاثیر عملکرد این خاندان در شناختن فرهنگ ایرانی و تحولات آتی چه بوده است؟

-        نقش خاندان جوینی در اصلاح امور مملکتی و اجتماعی مردم ایران در دوران مغولان چه بوده است؟

 

فرضیه ها

-        خاندان جوینی در اصلاح اجتماع ایران زمان مغول نقش داشته اند.

-        ادبیات و فرهنگ ایرانی متاثر از خاندان جوینی در زمان ایلخانان بوده است.

-        خاندان جوینی در اعتلای فرهنگ ایران و گسترش این فرهنگ در نقاط مختلف نقش اساسی داشته اند.

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 4 بهمن 1396 ] [ 4:38 ] [ احمد احمد ]
[ ]

كاخ ها و عمارت ها (تاریخ و ادبیات)

دسته بندیتاریخ و ادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات35
حجم فایل23 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بناها و یادمان های تاریخی

كاخ ها و عمارت ها

سر در عالی قاپو

    یكی از بناهای مهم دوره صفویه در قزوین «حیاط نادری» با عمارت ها و باغ های بسیار زیبا بوده است. این مجموعه هفت در داشته است كه یكی از آن ها را عالی قاپو می نامیدند. از درهای آن جز در عالی قاپو، اثری باقی نمانده است.

    این بنا درگاه بلندی دارد كه به خیابان شهدای قزوین مشرف است. این در به هشتی بزرگی متصل است و در داخل، در دو طرف آن دو اتاق وجود دارد كه جایگاه دربانان بوده است. راهرو طبقه دوم بنا نیز از همین اتاق ها می گذشته است. در سمت غرب این در، سه اتاق طولانی پهلوی هم در اتاق ها در دوره قاجاریه به قرائت خانه و دیگری به چای خانه و دیگری به چای خانه تبدیل شد. اكنون تمام اتاق ها متعلق به چای خانه است. در طرف شرقی بنا، بعدها، مدرسه ای ساخته شد. این قسمت نیز در گذشته مانند طرف غربی، جایگاه قراولان و نگهبانان بوده است. جلو در عالی قاپو جلوخانی است كه در دو طرف آن دو سكوی پهن با سنگ ساخته شده است.

   از اره های سردر، با كاشی پوشیده شده اند و بقیه سر در با گچ پوشیده شده است. در قسمت میانی سر در و بالای در، كتیبه ای به خط ثلث جلی به قلم علی رضا عباسی- نقاش معروف- در كاشی معرق نوشته شده است. بالای كتیبه در وسط سر در، پنجره مشبك بزرگی از كاشی معرق نوشته شده است. بالای كتیبه، در وسط سردر، پنجره مشبك بزرگی از كاشی معرق دورو قرار دارد نظیر آن را در دیوار شمالی نیز كار گذاشته اند. یكی از پنجره ها به خیابان شهدا و دیگری به حیاط شهربانی كنونی گشوده می شود. امروزه سر در عالی قاپو و حیاط و ساختمان های شمالی آن، از محل اداره شهربانی قزوین است.

عمارت چهل ستون

      این بنای تاریخی كه یادگاری از دوران صفویه است، در وسط یك باغ قرار گرفته است. این بنا در دو طبقه ساخته شده و تالار بزرگی دارد و در روزگار رونق، دارای درهای خاتم كاری، راهروهایی با تزئینات نقاشی، كاشی كاری و طلا كاری جالب بوده است كه به مرور زمان، این تزئینات از بین رفته و یا زیبایی اولیه خود را از دست داده است.

قطعه های تاریخی

    در نقاط مختلف استان قزوین، قلعه های متعددی وجود دارد كه برجسته ترین آن ها قلعه الموت است كه با جنبش سیاسی و دینی حسن صباح ارتباط مستقیم دارد. در زیر، به معرفی مهم ترین قلعه های محدوده استان قزوین می پردازیم:

قلعه الموت

   این قلعه بر فراز كوهی است كه اطراف آن را پرتگاه های عظیم بریدگی های شگفت فرا گرفته است. این كوه از نرمه گردن ‌(میان نرمه لات و گمارود) شروع شده و به طرف مغرب ادامه پیدا كرده است. صخره های پیرامون قلعه كه رنگ سرخ و خاكستری دارند، در جهت شمال شرقی به جنوب غربی كشیده شده اند. پیرامون دژ از هر چهار سو پرتگاه است و تنها راه دسترسی به آن راه بسیار باریكی است كه در جانب شمال آن قرار دارد.

    قلعه الموت را مردم محل «قلعه حسن» می نامند. این قلعه از دو بخش غربی و شرقی تشكیل شده است. هر بخش به دو بخش: قلعه پایین و قلعه بالا تقسیم شده است كه در اصطلاح محلی، آن ها را «جورقلا» و «پیازقلا» می نامند. طول قلعه حدود 120 متر و عرض آن در نقاط مختلف بین 10 تا 35 متر متغیر است.

   دیوار شرقی قلعه بالا یا قلعه بزرگ كه از سنگ و ملاط گچ ساخته شده است، كم تر از سایر قسمت ها آسیب دیده است. طول آن حدود 10 متر و ارتفاع آن بین 4 تا 5 متر است. در طرف جنوب، در داخل صخره اتاقی كنده شده كه محل نگهبانی بوده است. در جانب شمال غربی قلعه بالا نیز دو اتاق به داخل در داخل سنگ كوه كنده اند. در اتاق اول، چاله آب كوچكی قرار دارد كه اگر آب آن را كاملا تخلیه بكنند، داشته باشد. در پای این اتاق، دیوار شمالی قلعه به طول 12 متر و پنهای 1 دارد. در جانب جنوب غربی این قسمت، قلعه پایین تر واقع شده است و پرتگاه مخوفی دارد. در جانب جنوب غربی این قسمت قلعه، حوضی به طول 8 متر و عرض 5 متر در سنگ كنده اند كه هنوز هم بر اثر بارندگی های زمستان و بهار پر از آب می شود. در كنج جنوب غربی این حوض، درخت تاك كهن سالی كه هم چنان سبز و شاداب است، جلب توجه می كند. اهالی محل معتقدند كه آن را «حسن صباح» كاشته است. این قسمت از قلعه، به احتمال زیاد همان محلی است كه حسن صباح مدت 35 سال در آن اقامت داشته و پیروان خود را رهبری می نموده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 4 بهمن 1396 ] [ 4:26 ] [ احمد احمد ]
[ ]

امنیت پایگاه داده ( سرور) (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل87 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

امنیت پایگاه داده ( سرور)

 

اشاره :

 مقوله امنیت همواره یكی از مهم‌ترین شاخه‌های مهندسی نرم‌افزار و به تبع آن، یكی از حساس‌ترین وظایف مدیران سیستم به‌خصوص مدیران شبكه و یا مدیران بانك‌های اطلاعاتی است. با تنظیم سطوح دسترسی برای كاربران شبكه یا بانك‌های اطلاعاتی شبكه، امنیت اطلاعات یا به عبارتی عدم دسترسی افراد فاقد صلاحیت به اطلاعات، تضمین می‌گردد.

هر سیستم‌عامل، پلتفرم یا بانك اطلاعاتی، شیوه‌هایی خاصی را برای برقراری قواعد امنیتی به كاربران معرفی می‌نماید. در SQL Server هم روش‌های خاصی برای این مقوله وجود دارد كه در اینجا به آن‌ها می‌پردازیم

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 4 بهمن 1396 ] [ 3:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

الگوریتم های مسیریابی (2) (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

الگوریتم های مسیریابی

 

طراحی الگوریتم

اصول عملكرد

روترها از الگوریتمهای مسیریابی،برای یافتن بهترین مسیر تا مقصد استفاده مینمایند هنگامی كه ما در مورد بهترین مسیر صحبت میكنیم،پارامترهایی همانند تعداد hopها (مسیری كه یك بسته از یك روتر دیگر در شبكه منتقل میشود).زمان تغییر و هزینه ارتباطی ارسال بسته را در نظر میگیریم.

مبتنی بر اینكه روترها چگونه اطلاعاتی در مورد ساختار یك شبكه جمع آوری مینمایند و نیز تحلیل آنها از اطلاعات برای تعیین بهترین مسیر،ما دو الگوریتم مسیر یابی اصلی را در اختیار داریم:الگوریتم مسیر یابی عمومی و الگوریتمهای مسیر یابی غیر متمركز.

در الگوریتم های مسیر یابی غیر متمركز،هر روتر اطلاعاتی در مورد روترهایی كه مستقیما به آنها متصل میباشند در اختیار دارد. در این روش هر روتر در مورد همه روتر های موجود در شبكه،اطلاعات در اختیار ندارد.این الگوریتمها تحت نام الگوریتمهای (DV (distance vectorمعروف هستند.

در الگوریتمهای مسیریابی عمومی،هر روتر اطلاعات كاملی در مورد همه روترهای دیگر شبكه و نیز وضعیت ترافیك شبكه در اختیار دارد.این الگوریتمها تحت نام الگوریتمهای(LS(Link state معروف هستند.ما در ادامه مقاله به بررسی الگوریتمهای LS میپردازیم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 4 بهمن 1396 ] [ 3:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

الگوریتم های متراكم سازی (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

الگوریتم های متراكم سازی

 

فایلهای قبل از چاپ اغلب بزرگ هستند .بنابر این ، این یك امر منطقی است كه داده اغلب فشرده شده است .

تعداد كاملاً كمی الگوریتم وجود دارد كه بتواند هم برای نوشتار و هم برای تصاویر استفاده كرد . یك دانش ابتدایی درباره اینكه چگونه الگوریتم های متفاوت كار می كنند می تواند ارزنده باشد . این اوراق یك دید كلی از الگوریتم های تراكم سازی گوناگون كه در صنعت پیش چاپ استفاده می شود ارائه خواهد كرد . آن به هیچ وجه یك دید كلی كامل از همه الگوریتم های موجود نیست .

انواع تراكم سازی ملاك عبارتند از :...........................

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 4 بهمن 1396 ] [ 3:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]

الگوریتم های تخصیص داده پویا در سیستم های پایگاه داده توزیعی (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل91 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

الگوریتم های تخصیص داده پویا  در سیستم های پایگاه داده توزیعی

 

مقدمه:

پیشرفت در تکنولوژیهای شبکه و پایگاه داده در دهه های اخیر منجر به ایجاد سیستم های پایگاه داده توزیع شده گشته است .یک سیستم پایگاه داده توزیع شده مجموعه ای از سایتها می باشد که از طریق شبکه به هم متصل شده اند که هر کدام از سایت ها پایگاه داده مخصوص به خود دارد اما می توانند با یکدیگر کار کنند بنابراین هر کاربری در هر سایتی می تواند به همه داده های موجود در شبکه دسترسی داشته باشد درست مانند اینکه همه داده ها در سایت کاربر ذخیره شده است .

دغدغه اصلی سیستم های پایگاه داده توزیع شده قطعه قطعه کردن و تخصیص پایگاه داده اصلی می باشد واحد قطعه داده می تواند یک فایل باشد که در این حالت موضوع تخصیص همان تخصیص فایل خواهد بود مشکل تخصیص داده یک مسئله NP-complete می باشد بنابراین نیاز به هیوریستیکهای سریع برای تولید راه حل های موثر می باشد علاوه بر اینها تخصیص بهینه اشیا پایگاه داده به طور شدید بستگی به استراتژی اجرای پرس وجو  که به وسیله پایگاه داده توزیع شده پیاده سازی شده دارد .

هزینه اصلی در اجرای پرس و جو در سیستمهای پایگاه داده توزیع شده هزینه انتقال داده هنگام انتقال یک رابطه در موقع درخواست پرس و جو از یک سایت و انتقال آن از یک سایت متفاوت می باشد . هدف اصلی الگوریتم های تخصیص داده تعیین نسبت دادن فرگمنتها به سایتهای مختلف برای کمینه کردن هزینه انتقال داده در اجرای یک مجموعه از پرس و جو ها می باشد که معادل کمینه کردن زمان متوسط اجرای پرس و جو می باشد که اهمیت اصلی در محیط های توزیع شده و پایگاه داده چند رسانه ای دارد .

 


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 4 بهمن 1396 ] [ 3:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]

امدادهای غیبی (تاریخ و ادبیات)

دسته بندیتاریخ و ادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات43
حجم فایل93 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

موضوع:

امداد های غیبی

 

فهرست مطالب

مقدمه. 4

پیش‏گفتار. 4

فصل اوّل: مفهوم‏شناسى امداد غیبى.. 5

فصل دوم: امدادهاى غیبى در متن‏هاى دینى و کلام بزرگان. 7

امدادهاى غیبى و قرآن. 7

امدادهاى غیبى و نهج البلاغه. 10

فصل سوم: انواع امدادهاى غیبى.. 12

الهام. 15

فصل چهارم: اثرهاى تربیتى امدادهاى غیبى.. 16

فصل پنجم: شرایط بهره‏مندى از امدادهاى غیبى.. 20

فصل ششم: مانع‏هاى امداد غیبى.. 24

فصل هفتم: نقش امدادهاى‏غیبى در دگرگونى‏هاى‏اجتماعى.. 29

مقایسه‏ى انقلاب اسلامى ایران با انقلاب‏هاى دیگر. 30

فصل هشتم: مجراهاى امداد غیبى.. 32

فصل نهم: باورهاى نادرست در امدادهاى غیبى.. 34

امدادهاى غیبى و دست از تلاش کشیدن. 37

تسامح در نقل امدادهاى غیبى.. 38

فصل دهم: امدادهاى غیبى از دیدگاه غرب... 39

منابع: 42

 

 

 

 

مقدمه

همه انسان‏ها داراى دو بُعد ملکوتى و مادى هستند و وجودشان از خاک و افلاک سرشته است؛ بُعد معنوى انسان مراحل نطفه و علقه و مضغه و عظام و لحم را طى نکرده است؛ بلکه خداوند پس از آراستن جسم انسانى، از روح خود در او دمیده، آنگاه در نهاد او حرکت و پویایى در خاک آغاز مى‏شود و به تدریج همراه با مبارزه با وابستگى‏هاى شهوانى و نفسانى، تکاملى معنوى رخ مى‏دهد. در این میان نگاه عِرفانى به هستى و حیات، زمینه‏ساز سلوک معنوى و پایه‏ى حیات ارزشى به شمار مى‏آید و انسان را از سطح مادى به ژرفاى معنویت هدایت نموده و بال پرواز به سوى افقِ روشنِ کمال را در او مى‏گشاید. البته براى سیر در آفاق و انفس گام و عصایى دیگر و تن‏پوشى دیگر لازم است؛ زیرا هستى همین نیست که به چشم سر مى‏بینیم و با حس ظاهر درک مى‏کنیم؛ بلکه در وراى این «عالم محسوس» عالم‏هاى دیگرى هست، نامریى و نامحسوس که همان غیب جهان است. در عمق این جهان فیزیکى، حقیقتى ناب است که نادیدنى‏هاى آن را با چشم دل باید دید و شنیدنى‏هاى آن را نیز با گوش جان باید شنید. باید دیدها را وسعت بخشید، تا تنها پیش پاى خود و ظواهر هستى را نبینیم و به سطح محسوسات بسنده نکنیم. باید ژرفاى حقیقت را دید و جهان ماده را شکافت و قدرتى لایزال را دید که بر جهان و مقدّرات آن حاکم مطلق است و هرگاه اراده کند باران معنویت فرو مى‏ریزد. خرق عادت مى‏کند، ارمغان غیبى مى‏نمایاند و نگاه‏ها را خیره و مبهوت مى‏سازد. در این حال، انسان متکبر به ناتوانى خویش اقرار مى‏کند و سر تسلیم و زبونى فرود مى‏آورد و انسان دین‏دار برق شادمانى از دیدگانش مى‏جهد؛ خود را واله و شیداى این نور الهى مى‏بیند و بر ایمان و توکلش مى‏افزاید.

 

خزانه‏دار غیب چه بسیار رخ‏نمودهایى از قدرت لایزال خویش در صحنه‏ى نمایش جهان و امور فردى تابانید تا نور حقیقت به دل‏ها بخشد و جان سیاهان را روشن و دل باورمندان را ثابت قدم گرداند. رخدادهایى که در هر عصر و زمانى پیدا و پنهان جارى بوده و در این برهه‏ى تاریخى (پیروزى انقلاب) نیز در صحراى طبس، کودتاى نوژه، هشت سال دفاع مقدس و گروه‏هاى تفحص شهدا و... در زندگى انسان‏ها آشکار گردید.

 

 

 

پیش‏گفتار

امدادهاى غیبى، نیروهایى است که از عالم مافوق مادّه، یعنى عالم غیب نازل شده و از انسان‏هاى پویاى راه حقیقت پشتیبانى مى‏کنند. اعتقاد به چنین نیروهایى نه تنها نخستین شرط دستگیرى آن‏ها از آدمیان در لحظه‏هاى بحرانى است، بلکه این ایمان همانند اکسیرى است که اگر در فرد یا جامعه‏اى پیدا شود، زندگى دوباره‏اى به آن‏ها بخشیده و توانشان را چندین برابر مى‏کند.

 

آرى اگر فرد یا جامعه‏اى باور داشته باشد که قدرتى پایان‏ناپذیر هست که پیوسته از افقى فراتر به پیروان حق یارى مى‏رساند، هرگز سست و ناامید نمى‏گردد. و از هیچ قدرت دیگرى نمى‏هراسد. البته توکّل بر نیروهاى غیبى ـ بر خلاف قدرت‏هاى دیگر ـ نه تنها انسان را دچار غرور نمى‏سازد، بلکه غرور وى را مى‏شکند و پیوسته او را متوجه خداوند مى‏کند.

 

در این نوشته کوشیده‏ایم اعتقاد جامعه را به چنین باورى بیش‏تر کنیم. امید است خداوند این تلاش ناچیز را بپذیرد.

 

این گفتار سه بخش دارد. بخش اول که قسمت ویژه‏ى آن است، امداد غیبى و انواع آن را توضیح مى‏دهد و آثار فردى و اجتماعى و شرایط بهره‏مندى از آن را بررسى مى‏کند. در ادامه از موانع دریافت امداد غیبى و هم‏چنین از باورهاى غلطى که در این زمینه وجود دارد سخن گفته‏ایم. در پایان بخش هم به دیدگاه دنیاى غرب در مورد امدادهاى غیبى اشاره کرده‏ایم.

 

بخش دوم داستان‏هایى در زمینه موضوع بحث مى‏باشد که شامل سه فصل است. فصل اول و دوم درباره‏ى امدادهاى غیبى به انبیا، اولیا و بزرگان دیگر است. در فصل سوم نیز به امدادهاى غیبى بر نظام جمهورى اسلامى پرداخته‏ایم که در حقیقت معجزه‏هاى معاصر هستند.

 

بخش سوم درباره‏ى رسالت صدا و سیما در گسترش و اشاعه‏ى ایمان به امدادهاى غیبى است و بایدها و نبایدهاى این رسانه‏ى ملى را در ارتباط با موضوع بحث بر مى‏شمارد.

 

 

فصل اوّل: مفهوم‏شناسى امداد غیبى

 

امداد غیبى

براى دست یابى به مفهوم امداد نخست باید واژه‏هاى به کار رفته در بحث را بررسى کنیم.

 

1 ـ غیب

«غیب»؛ یعنى نهان و پشت پرده؛ چیزهایى که از حواس ظاهرى ما پنهان است و در پس امور محسوس قرار دارد. در قرآن کریم این واژه گاه تنها به کار رفته است:

 

الذّین یُؤمِنونَ بِالغَیب1

 

آنان که به غیب ایمان دارند.

 

یا مى‏فرماید:

 

کلیدهاى غیب نزد خداست و جز او کسى از آن‏ها آگاه نیست.2

 

گاهى نیز به همراه واژه‏ى شهادت آمده است:

 

خداوند هم به غیب آگاه است و هم به شهادت.3

 

فیلسوفان مسلمان با بهره‏گیرى از تعبیرهاى قرآنى، طبیعت را عالم شهادت و ملکوت را عالم غیب نامیده‏اند. در ادبیات عرفانى ما نیز از غیب، سخن به میان آمده و زیبایى ویژه‏اى به آن بخشیده است. حافظ مى‏گوید:

 

ز سرّ غیب کس آگاه نیست، قصه مخوان

 

کدام مَحرم دل، ره در این حرم دارد

 

و خیام گفته است:

اسرار ازل را نه تو دانى و نه من

 

وین خط معمّا نه تو خوانى و نه من

 

هست از پس پرده گفت‏وگوى من و تو

 

چون پرده برافتد نه تو مانى و نه من

 

وجود حواس براى اعتقاد به عالم شهادت کافى است. این عا لم را از آن جهت «عالم شهادت» نامیده‏اند که با حواس ما سر و کار دارد ما به طور محسوس با آن روبه‏رو هستیم. ولى این حواس براى ایمان به جهان غیب کافى نیست و براى اعتقاد بدان به عقل ـ که مرتبه‏اى از غیب است ـ و نیز پیامبران ـ که راهنمایان عالم غیب‏اند ـ نیازمندیم.4

 

2 ـ امداد

«مدّ و امداد» یعنى به یک چیز از نوع خودش اضافه کنیم تا بدین وسیله وجودش امتداد یابد، که اگر این اضافه کردن صورت نگیرد، وجودش قطع مى‏شود. مانند چشمه‏ى آبى که از مبنع زیرزمینى مدد گرفته و هر لحظه بر آن اضافه گردد و در نتیجه جریانش امتداد مى‏یابد.5

 

این که خداوند انسان را در عمل دنیایى یا آخرتى امداد مى‏کند به همین معنا است؛ زیرا آن چه انسان در تحقق عمل خود به آن نیازمند است، مانند علم، اراده، ابزار بدنى و مواد خارجى، که عمل بر آن‏ها واقع مى‏شود و عامل با عمل خود در آن‏ها تصرّف مى‏کند ـ همگى امور تکوینى‏اند که آدمى در ایجاد آن‏ها دخالتى ندارد و اگر یکى از آن‏ها نباشد، عمل انسان تحقق نمى‏یابد. این خداوند است که اسباب زمینه‏ها و نیز خود عامل و نیروهاى او را آفریده و هرلحظه به آن‏ها وجود مى‏بخشد.6

 

این معناى امدادهاى الهى، معناى فراگیرى است که همه اشخاص اعم از مؤمن و کافر و حتى همه اشیاى هستى را در بر مى‏گیرد. انسانى که راه مى‏رود، یا حیوانى که مشغول چریدن است و حتى سنگى که در گوشه‏اى افتاده است، همه به مدد و فیض الهى موجودند و وجودشان هرلحظه از عالم غیب افاضه مى‏گردد: «اگر نازى کند آنى فرو ریزند قالب‏ها».

 

گذشته از این که اشیا در اصل هستى خود از غیب مدد مى‏گیرند و سراسر طبیعت مدد غیبى است:

 

در زندگى بشر یک سلسله امدادهاى غیبى خاصى نیز وجود دارد. قرآن کریم نیز خداوند را هم با صفت رحمانیّت یاد مى‏کند و هم با صفت رحمیّت که رحمان عبارت است از فیض عام و رحمت عمومى که شامل همه موجودات است؛ وجود هر موجودى براى خودش رحمت است؛ وسایلى که براى ابقا و ادامه‏ى وجود او آفریده شده است رحمت است.

 

اما رحمت رحیمیه عبارت است از الطاف و دستگیرى‏هاى خاصى که یک موجود مکلّف در اثر حسن انجام وظیفه مستحق آن مى‏گردد. لطف خاصى است که بر اساس ضابطه‏ى خاصى شامل حال انسان‏ها مى‏گردد: «و کان بالمؤمنین رحیما».

 

پیامبران آمده‏اند که ما را به این گونه مددهاى غیبى مؤمن نمایند، اگر چنین ایمانى در ما پیدا شود ما عملاً با خداوند وارد معامله مى‏شویم و احساس مى‏کنیم که اگر نیکى کنیم خداوند نیز به ما پاداش نیک مى‏دهد و بر عکس اگر بدى کنیم به ما کیفر مى‏دهد.7

1 ـ بقره، 3.

2 ـ انعام، 59.

3 ـ انعام، 73.

4 ـ مجموعه آثار، مرتضى مطهرى، ج 3، ص 336.

5 ـ مفردات، راغب، اصفهانى ماده‏ى مدّ.

6 ـ المیزان، علامه طباطبایى، ج 13، ص 66.

7 ـ مجموعه آثار، ج 3، ص 344.

 

فصل دوم: امدادهاى غیبى در متن‏هاى دینى و کلام بزرگان

پیش از بررسى موضوع، به جایگاه آن در متن‏هاى دینى مى‏پردازیم. البته منبع اصلى در این بحث، قرآن و سنّت مى‏باشد. به طور کلى در بحث‏هایى مانند معاد، برزخ و امدادهاى غیبى، با چشم‏پوشى از وحى و گفته‏هاى پیامبران، چیزى در تاریخ و ادبیات انسان‏ها باقى نمى‏ماند و اگر از بحث‏هاى تاریخى و اجتماعى و... کمک گرفته مى‏شود، آن‏ها هم در متن‏هاى دینى ریشه دارند؛ زیرا هرچند در قرآن و سنّت بحث‏هاى گسترده‏ى تاریخى و اجتماعى و روان‏شناختى نشده است، ولى کلیدها و دشوارى‏هاى این بحث‏ها با زبان خاص قرآنى و روایى بیان گردیده است.

 

از این رو، نخست براى آشنایى با موضوع و فهم اهمیّت آن، به متن‏هاى دینى مى‏پردازیم و سپس گفته‏هاى بزرگان را در این زمینه نقل مى‏کنیم.

 

 

امدادهاى غیبى و قرآن

در قرآن مسایلى هست که با جهان غیب بستگى دارد. پیوند این امور با پدیده‏هاى مادى و طبیعى توجیه‏ناپذیر است. معجزه‏هاى انبیا، وجود ملایکه، روح، قیامت، عالم

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 4 بهمن 1396 ] [ 3:25 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقاله در مورد الگوریتم های مسیریابی (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات94
حجم فایل3.034 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقاله در مورد الگوریتم های مسیریابی

 

مقدمه الگوریتمهای مسیریابی

در هریك از سه قرم گذشته فناوری خاصی رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سیستم های مكانیكی بزرگ به همراه  انقلاب صنعتی بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بیستم زمان جمع آو ری ،پردازش ، و توزیع اطلاعات بودو در بین سایر پیشرفت ها ،شاهد نصب شبكه های جهانی تلفن، اختراع رادیو و تلویزیون ، تولید و رشد بی سایقه صنعت كامپیوتر و پرتاب ماهواره های ارتباطی  بوده ایم.

با پیشرفت فناوری  این موارد د رحال همگرایی است و تفاوت هایی بین جمع آوری ، انتثال ذخیره و پردازش اطلاعات به شدت در حال محو شدن است سازمان هایی با صدها شعبه در نقاط مختلف جغرافیایی ،ب فشردن كلید وضعیت فعلی را حتی در دورترین نقاط بررسی می كنند. با افزایش فدرت جمع آوری، پردازش و توزیع اطلاعات، تقاضای پردازش اطلاعات پیچیده تر نیز افزایش می یابد

الگوریتمهای مسیر یابی

وظیفه اصلی لایه شبكه ، هدایت بسته‌ها از ماشین منبع به ماشین مقصد است در اغلب زیر شبكه‌ها ، بسته‌ها باید چند جهش انجام دهند. تا به مقصد برسند. برای شبكه‌های پخشی،استثنایی وجود دارد، وای در اینجا نیز اگر منبع و مقصد در یك شبكه نباشد مسیر یابی مشكل محسوب می‌شود. الگورتیم هایی كه مسیرها و ساختمان داده‌های مربوط به آن را انتخاب می‌كنند، موضوع مهم را طراحی لایه شبكه اند.

الگوریتم مسیر یابی بخشی از نرم افزار لایه شبكه است كه تعیین می‌كند بسته ورودی باید به كدام خط خروجی منتقل شود. اگر زیر شبكه از داده‌ها گرام‌ها استفاده كند، این تصمیم گیری دوباره باید برای هر بسته  ورودی تكرار شود ،چون تا آن موقع امكان دارد بهترین مسیر، تغییر كند اگر زیر شبكه از مدارهای مجازی استفاده كند ، تصمیمات مسیر یابی وقتی اتخاذ می‌شوند كه مدار مجازی جدیدی استفاده گردد.

از آن پس ، بسته‌های داده‌ها فقط از مسیر ایجاد شده قبلی منتقل می‌شوند.حالت دوم گاهی مسیر یابی تماس دارد ، زیرا مسیر در طول مدت تمسا كاربر باقی می‌ماند ( مثل كار كردن با پایانه یا انتقال فایل ) صرف نظر از این كه آیا مسیرها برای هر بسته به طور مستقل انتخاب میشوند  یا فقط وقتی كه اتصال جدیدی برقرار می‌شود انتخاب می‌گردند، خواصی  وجود دارند.

كه در الگوریتم‌های مسیر یابی مطلوب‌اند صحت ، سهولت تحمل عیب، پایداری ، عدالت و بهینگی صخت وسهولت نیازی به توضیح ندارند، اما نیاز به تحمل عیب چندان روشن نیست. انتظار می‌رود كه شبكه‌های بزرگ ، سال‌ها بدون عیب كلی سیستم  به كار خود ادامه دهند. در این مدت ممكن است اشكالات سخت افزاری و نرم افزاری  گوناگونی به وجود آید. میزبان‌ها مسیر یاب‌ها مسیر یاب‌ها بدون نیاز به توقف انجام انجام كارها در مسیر یاب‌ها و راه اندازی مجدد شبكه در هر بار متلاشی شدن مسیریاباز عهده تغییرات در توپولوژی و ترافیك برآید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 4 بهمن 1396 ] [ 3:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]

تاریخ تمدن وملل اسلامی (تاریخ و ادبیات)

دسته بندیتاریخ و ادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات161
حجم فایل216 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

عنوان                                           صفحه 

چکیده .....................................

مقدمه .....................................

 

فصل اول :   کلیات

1-1 پیشینه پژوهش ..............................

1-2 بیان مسئله   ..............................

1-3 پرسش های پژوهش ............................

1-4 اهداف پژوهش    ............................

1-5 روش تحقیق      ............................

1-6 مشکلات پژوهش    ............................

1-7 تحلیل منابع تحقیق .........................

 

فصل دوم :

2-1 وروداسلام به ایران وروی کارآمدن امویان وعباسیان ونفوذسلجوقیان وخوارزمشاهیان وغزنویان وغزهاومغولان درخراسان وتوس .................................

2-2 اهمیت دانشمندان توس درعصرامویان وعباسیان درخراسان وجهان اسلام ....................................

 

فصل سوم: کلیات جغرافیاوپیشینهتوس

3-1       جغرافیا و پیشینه تاریخی توس  .............

3-1-1-   طوس پیش از اسلام   ..........................

3-1-2-    جغرافیای تاریخی طوس در دوره اسلامی ..........

3-1-2-1-  شهرها و روستاهای طوس .......................

 

-         طابران              ............................

-         نوغان و دهکده سناباد ...........................

-         راذکان              ............................

-         ترغبود              ............................   

-         مشهد                ............................

 

فصل چهارم : دانشمندان توس

 

دانشمندان طوس درقرنهای اول ،دوم وسوم هجری(1-299ق)

1-                 احمر  جعفر(98-165ق)..........................

2-                  اسلم طوسی  محمد(قرن 2و3ق)...................

3-                 تروغبذی  ابوعبدالله (م پس از35ق)................

4-                 حیان جابر (م200ق)............................

5-                 خواجه ربیع اسدی (م61ق )......................

6-                 سراج ابونصر(عبدالله) ...........................

7-                 طوسی  ابراهیم (م 282ق).......................

8-                 طوسی  احمد(214-298ق).........................

9-                 طوسی احمدندیم  (قرن سوم هجری)................

10-             طوسی  ابوالعباس(قرن دوم هجری)................

11-             طوسی ابوالعباس بن مسروق(214-298 ق)...........

12-             طوسی ابوحمید (قرن دوم ق).....................

13-             طوسی  اسدی (قرن سوم هجری)....................

14-             طوسی  بابا محمود (         ).................

15-             طوسی  تمیم (م 298ق)..........................

16-             طوسی زیادبن ایوب (166-252ق)..................

17-             طوسی  سلیمان (قرن دوم هجری ).................

18-             طوسی علی بن عبدالله (...........................

19-             طوسی علی بن مسلم بن سعید ابوالحسن (م253ق)....

20-             طوسی  علی (قرن دوم هجری).....................

21-             طوسی  غانم (قرن سوم هجری)....................

22-             طوسی  فضل بن سلیمان( قرن دوم هجری )..........

23-             طوسی  فیاض بن محمد (قرن دوم وسوم هجری).......

24-             طوسی  محمد بن اسلم(قرن دوم وسوم هجری ).......

25-              طوسی محمدبن حمید(دوم وسوم هجری )............

26-             طوسی محمدبن فضل (قرن دوم وسوم هجری )........

27-              طوسی محمدبن منصور(م 254ق)..................

28-             طوسی  محمدبن ابی العباس (م قرن 3ق)..........

29-             طوسی محمدبن منصور(..........................

30-             طوسی  مظفر(         ).......................

31-             طوسی نساج  ابوبکر (                )........

32-             طوسی محمدبن اسلم (م 242ق)...................

33-             عنبری طوسی ابراهیم (م بعداز280 ق)...........

34-             فارمدی طوسی فضل محمد      ..................

35-             کسائی  علی (م 189ق).........................

36-             ندیم  احمد (م قرن 3 ق)......................

37-             هروی  ابوصلت (م  236ق)......................

 

دانشمندان توس درقرنهای چهارم وپنجم هجری(300-499ق)

 

1-                 ابومنصور محمد(قرن چهارم هجری).............

2-                 اسدی طوسی   علی (م 465ق)..................

3-                 اسماعیلی احمد بن محمد(م 345 ق)  ..........

4-                 بلاذری طوسی  احمد(م 339 ق).................

5-                 بنت الشیخ (قرن پنجم هجری )................

6-                 تروغبذی ابوعبدالله (م350ق)..................

7-                 تروغبذی طوسی محمد(م 353 ق)................

8-                 تروغبدی  محمد(م 350هجری ).................

9-                 حاجب طوسی (م 336ق ).......................

10-             خواجه نظام‏الملک  حسن ( 408-485ق ).........

11-             دقیقی  محمد(م 341ق).......................

12-             دقیقی طوسی  محمد(320-369ق)................

13-             رودباری طوسی حسین (م 430 ق) ..............

14-             سراج  ابونصر (م378 ق)....................

15-             سراج طوسی ابونصر(قرن 3-4ق)...............

16-             شلانجردی طوسی  محمد(م حدود460 ق)..........

17-             شیخ طوسی (385-460ق)......................

18-             طوسی سراج  عبدالله(م 378ق)..................

19-             طوسی فارمدی   فضل (402-477ق).............

20-             طوسی  اسدی (قرن چهارم هجری )    .........

21-             طوسی  حاجب (م 336ق)......................

22-             طوسی  احمدبن سلیمان (240-322ق) ..........

23-             طوسی  محمدبن حسن (385-460ق)..............

24-             طوسی  احمدبن سلیمان (240-322ق)...........

25-             طوسی  حسن (م 312ق).......................

26-             طوسی  عمادالدین (قرن پنجم هجری ).........

27-             طوسی  محمدمعشوق (م قرن 5 ق)..............

28-             طوسی  محمدبن اسماعیل (م 459 ق)...........

29-             طوسی محمدبن عبدالرزاق(م قرن4 ق)..........

30-             طوسی  ابوعلی (قرن پنجم  ق)...............

31-             طوسی ابراهیم (م 411 ق)...................

32-             طوسی محمد(237-317 ق).....................

33-             طوسی محمد (م 343 ق)......................

34-             طوسی  صخر(م 456 ق).......................

35-             طوسی  حسین (م 312 ق).....................

36-             طوسی  ابونصر(م 344 ق)....................

37-             طوسی   نصربن محمد(م 383 ق)...............

38-             طوسی  احمدبن سلیمان (240-322ق)...........

39-             طوسی  حسن بن محمد (قرن پنجم ق)...........

40-             طوسی عمربن اسماعیل (م 459ق) .............

41-             طوسی احمد(م 345ق)........................

42-             طوسی حسین (م 340 ق)......................

43-             طوسی واعظ  محمد(م 349ق)..................

44-             عراقی ابوالحسن (م 429 ق).................

45-             فارمدی  ابوعلی (407-477ق )...............

46-             فردوسی طوسی ابوالقاسم (329-411ق).........

47-             کارزی علی بن محمد(م 362ق)................

48-             کردوس طوسی  حسن بن علی (م 312ق)  ........

49-             کرکانی  ابوالقاسم (380-469ق )............

50-             معشوق طوسی محمد(قرن 4و5 ق)..............

51-             نظام الملک ابوبکر(م اواخرقرن پنجم)......

52-             نوقانی ابوبکر(قرن پنجم ق)...............

53-             نوقانی اسماعیل (397-478ق)...............

54-             نوقانی  محمد(م 448ق)....................

55-             نوقانی  محمدبن احمد (م قرن5 ق)..........

56-             نوقانی محمد(م 535 ق)....................

57-             نوقانی مظفر(قرن پنجم ق )................

58-             نوقانی  ناصر(م 479ق)....................

59-             نوقانی طوسی  محمد(م 420ق)...............

 

دانشمندان توس درقرن ششم هجری(500-599ق)

1-                 ابونصر احمد بن محمد (م525ق)...............

2-                 اشتر طوسی ابوبکر(م 557 ق).................

3-                 جرموکی طوسی عثمان (م 539 ق)...............

4-                 حاکمی طوسی  اسماعیل (448-529 ق)...........

5-                 حسینی علوی   محمد(457-541ق)...............

6-                 حفده  محمد (486-573ق).....................

7-                 خروی طوسی  محمدبن محمد(451-502ق)..........

8-                 خلیلی نوقانی محمد (467-548 ق).............

9-                 خوافی احمد (م500 ق).......................

10-             خویی  یوسف (م549ق)........................

11-             راذکانی  حسن (م 530ق).....................

12-             سرکی  محمد(م 510ق)........................

13-             شهاب الدین طوسی محمد(522-596ق) ...........

14-             شیخ طوسی  محمد(385-460ق)..................

15-             صکاک طبرانی  موفق (480-549ق)..............

16-             طبرانی  ابوالموافق (450-543ق).............

17-             طبرانی طوسی  محمدبن ابی بکر(م 550 ق)......

18-             طبرانی طوسی  موفق(480-549ق)...............

19-             طبرانی صوفی مطهر(477-548ق)................

20-             طبرانی   محمد (م 532 ق )..................

21-             طبرسی  فضل (548ق).........................

22-             طوسی  احمد (م500 ق )......................

23-             طوسی  اسماعیل (م 548ق)....................

24-             طوسی  حسین (470-530ق) ....................

25-             طوسی   شیخ ابوعلی (م 540ق)...............

26-             طوسی  شرف الدین (م 554 ق)................

27-             طوسی شهاب الاسلام (م 500ق).................

28-             طوسی  عبدالملک (م 546ق)..................

29-             طوسی  علی (قرن ششم ق)....................

30-             طوسی  عمربن محمد(م 549ق).................

31-             طوسی  عثمان بن علی (م 539ق) .............

32-             طوسی فضل الله (473-543ق)....................

33-             طوسی   محمدبن اسعد(م 573 ق)..............

34-             طوسی مشهدی  عمادالدین (قرن ششم هجری )....

35-             طوسی مشهدی  محمد (قرن ششم هجری ).........

36-             طوسی مشهدی شارحی  ابن حمزه (قرن ششم هجری).

37-             طوسی مشهدی عبدالله (اواخرقرن ششم ق )........

38-             طوسی  نصر(466-544ق)......................

39-             طوسی وزیر عبدالرزاق (459-515ق)...........

40-             عراقی طابرانی  محمد(م 549ق)..............

41-             عصاری  عباس (460-549ق)...................

42-             عمادی طوسی نصربن احمد(466-544ق)..........

43-             غزالی  احمد (م520ق ).....................

44-             غزالی  محمد(450-505ق)....................

45-             فارمدی  عبدالواحد (م 530ق)...............

46-             فارمدی  فضل بن علی (م 537ق)..............

47-             فارمدی طوسی  عبدالواحد (م 530ق)..........

48-             فرائضی  اسماعیل بن حسین (410-506ق).......

49-             کوفیاذقانی  عبدالملک (م 548ق)............

50-             مارشکی محمد(م 549 ق).....................

51-             مشهدی احمدبن علی (قرن ششم ق).............

52-             مشهدی  محمد(510-594ق)....................

53-             مشهدی  محمد(م560ق).......................

54-             مقری طوسی  علی بن حسن(م ششم هجری ).......

55-             موسوی نقیب  علی (قرن ششم هجری)...........

56-             نظام‏الملک  احمد (م 538 ق)................

57-             نوقانی  احمدبن محمد(470-549ق)............

58-             نوقانی طوسی  علی بن حسین (م 535ق)........

59-             نوقانی  علی بن ناصر(476-549ق)............

60-             نوقانی  علی (م 535ق).....................

61-             نوقانی علی (476-549ق)....................

62-             نوقانی عمر(قرن ششم هجری).................

63-             نوقانی عمربن علی (م 534ق)................

64-             نوقانی  عمر(م 534ق)......................

65-             نوقانی محمد(م 535ق)......................

66-             نوقانی  محمد(467-548ق)...................

67-             نوقانی  محمد(م 556ق).....................

68-             نوقانی  ناصر(444-533ق)...................

69-             نوقانی  ناصر (470-534ق)..................

 

دانشمندان توس درقرن هفتم هجری (600-656ق)

 

1-                 طاوس حسینی  علی (ت 647ق).................

2-                 طوسی ابوتراب (قرن هفتم ).................

3-                 طوسی خواجه نصیرالدین  (595-672ق )........

4-                 طوسی  مؤیدبن محمد (524-617 ق )..........

5-                 طوسی  شرف الدین (م حدود591-609ق).........

6-                 قانعی طوسی  بهاءالدین (قرن هفتم ق).......

7-                 مقری  علی بن محمد (قرن ششم وهفتم ق)......

8-                 نوقانی  فضل الله (514-600ق).................

 

 



چکیده :

  دراین پایان نامه درباره دانشمندان توس ازوروداسلام به ایران تاسال 656ق وسقوط حکومت عباسیان وغلبه مغول پرداخته ایم که بامطالعه کتاب هایی که درباره توس وبزرگان ودانشمندان ایران نوشته شده است به جمع آوری اطلاعات این دانشمندان پرداخته ایم .موضوع این پایان نامه جمع آوری دانشمندان توس ازابتدای وروداسلام تااستیلای مغول است که مشتمل برپنج فصل می باشد.

فصل اول کلیات پایان نامه است که درباره پیشینه پژوهش ،پرسش های پژوهش ،روش تحقیق وتحلیل منابع تحقیق می باشد.

فصل دوم به نفوذاسلام وروی کارآمدن امویان وعباسیان ونفوذسلجوقیان وخوارزمشاهیان وغزنویان ومغولان به توس ودانشمندانی که درحفظ فرهنگ وتمدن ایران واسلام تلاش می کردندپرداخته ایم .

فصل سوم به موقعیت جغرافیایی وسیاسی توس قبل ازاسلام وبعدازاسلام وبه توابع توس ،نوقان ،سناباد،مشهد،رادکان ،تروغبذ پرداخته ایم .

فصل چهارم به دانشمندان توس باتوجه به قرن وبه ترتیب حروف الفباپرداخته ایم .

فصل پنجم به خلاصه ونتیجه گیری وپیشنهادات وراهکارهاپرداخته ایم .

 

 

 

کلیدواژه ها:دانشمندان ،توس ،نوقان ،رادکان،مشهد،سناباد

 

 

 

مقدمه :

حمدوستایش پروردگاری راسزاست که انسان راازنادانی وجهالت وگمراهی به عرصه نوروروشنایی هدایت کردوبه انسان آموخت آنچه رانمی دانست ودرودبی پایان برپیامبراعظم محمدمصطفی صلی الله علیه وآله وسلم که نخستین آیه های خداوندی رادرقالب خواندن ونوشتن دریافت کرد.آنچه به عنوان پایان نامه برای اینجانب تصویب گشت دانشمندان توس تاآغازحمله مغول است .هدف ازنگارش این پایان نامه درحقیقت شناساندن دانشمندان برجسته توس ازوروداسلام تاحمله مغول است .اینجانب چون علاقه فراوانی به مطالعه وبررسی دانشمندان توس وافرادی که فرهنگ ایرانی واسلامی رادراین قسمت ازسرزمین خراسان حفظ نمودندوباعث گسترش اسلام شدندراداشتم ،برآن شدم موضوعی رادرباره دانشمندان توس انتخاب کنم ودرموردآن به تحقیق بپردازم .

اهمیت این کارهم آن است که چون تاریخ اسلام مدیون شخصیت های مبارزودلاوری است که درراه دفاع ازآبروی اسلام ومسلمین وایرانیان عمرخودراصرف کرده اند،بردانشجویان وپژوهشگران لازم است که زوایای پنهان زندگی ونام وآوازه این بزرگان راروشن سازند.

برای تدوین این پایان نامه مشکلاتی برسرراه بود،ازجمله کمبودمنابع فارسی واینکه منابع مربوط به این موقعیت جغرافیای بیشترموردهجمه قرارگرفته وباتوجه به اینکه درقرون اولیه اسلامی نقش چندانی نداشته ونیشابوروهرات و.......مرکزیت داشته انددرنتیجه مطالب قابل توجهی دردسترس نبود.

 

 

 

 

باتقدیروتشکروژرفترین سپاس ها

 

برخودلازم می دانم به حکم آیه شریفه :«من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق»اززحمات بی دریغ وراهنمایی های عالمانه همه اساتیدگروه محترم تاریخ وتمدن ملل اسلامی بخصوص مدیرمحترم گروه تاریخ وتمدن این واحددانشگاهی که مدتی افتخارشاگردی ایشان راداشتم تشکروقدردانی کنم .

ازاستادراهنمای دلسوزومتعهدوباتجربه جناب آقای دکترجلیلی که زحمت فرموده ودرامرتهیه این پایان نامه مشوق وراه گشایم بودندومرادرجمع آوری مطالب یاری نمودندسپاسگذارمی باشم وهمچنین ازجناب آقای دکترخواجه میرزاکه دراین پژوهش مراازعنایات خویش بهره مندساختندوازمشاورات سودمندایشان نهایت استفاده رابرده ام صمیمانه تشکروقدردانی کنم .

ازاساتیدمحترم دوره تحصیلات تکمیلی جناب آقای دکترتفضلی ،دکترالهی ،دکترغفرانی ،دکترعظیم زاده صمیمانه تشکروقدردانی می نمایم .

ازآقایان دکتررئیس السادات ،علی اکبرملایجردی ،قارزی ،حمیدزاده که درطول تحصیل وجمع آوری مطالب یاری نمودندصمیمانه تشکروقدردانی می نمایم .

ازخداوندمتعال طول عمروتوفیق روزافزون آنهاراخواستارم .

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول

کلیات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-1-      پیشینه پژوهش :

درباره دانشمندان توس بصورت جمع ودریک مجلدتحقیق وپژوهش بسیارکم بوده است ودرباره این دانشمندان دراین واحددانشگاهی تحقیق به عمل نیامده است وبیشترکتبی که درباره این موضوع بوده است یاعربی است ویابصورت پراکنده درکتب مختلف است ودرباره دانشمندان توس تاحمله مغول کتب یارساله های جداگانه نوشته نشده ،بلکه به صورت مختصردرکتاب هایی که یادآوری کرده ام مطالبی آمده است واین رساله درواقع مجموعه تقریباکامل است که درباره دانشمندان توس تاآغازحمله مغول انجام شده است .

 

1-2 - بیان مسئله :

دراین پایان نامه به بررسی نقش دانشمندان توس ونام آنهاتاآغازحمله مغول وپایان حکومت عباسیان پرداخته شده است .

دراینجاوجوددانشمندان ونقش آنهادرقبول وحفظ وگسترش اسلام وکارهای اداری وسیاسی ،فرهنگی که درزمان امویان وعباسیان وحملات سلجوقیان ،غزها،غزنویان ،خوارزمشاهیان ،مغولان وهمچنین حضورفعال ونقش آنهادرتوس ونیشابوروخراسان وجهان اسلام داشته اندسخن خواهیم گفت وازآنجایی که دانشمندان همیشه یارویاورمردم وحکومت هادرتمامی دوران بویژه درحملات ناشی ازسمت ماوراءالنهروعلمی وادبی وفرهنگی وعرفانی بوده اندوبه سربلندی مردمان این دیاربلکه جهان اسلام وتشیع پرداخته اندبه بحث وبررسی می پردازیم .

 

1-3 - پرسش پژوهش :

دربررسی این پایان نامه به نکاتی برخواهیدخوردکه پاسخگوی سئوالات متعددمی باشد.ازآنجایی که دربیان این پژوهش وموضوع انتخابی سعی گردیدمطالب وموضوعاتی ارائه شودکه کمک به شناسایی دانشمندان توس تاحمله مغول گرددونقش آنهارادرقبول دین اسلام وحفظ وگسترش آن خصوصادرزمینه قرآن واحادیث ورونق گرفتن نام ویادامام هشتم

[ چهارشنبه 4 بهمن 1396 ] [ 2:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

الگوریتم های مسیر یابی (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

الگوریتم های مسیر یابی

 

خلاصه:

این مقاله به توصیف الگوریتم مسیر یابی Q برای مسیر یابی packet در ماجول تقویت كننده آموزش دهنده كه در هر گروه از یك شبكه جابه جا كننده قرار داده شده است می پردازیم. تنها ارتباط های محلی برای هر گیرنده بكار می رود تا آمار آنها را در مرحله تصمیم های جهتیابی دقیق نگاه دارد كه منجر به كاهش زمان ارسال می گردد.

در آزمایشهای ساده كه حاوی 36 گره است و شبكه بصورت بی قاعده ای متصل گردیده است. جهت یابی Q برتری حضور را نسبت به الگوریتم غیر قابل تطابق مبتنی بر محاسبات كوتاه ترین مسیر ها به اثبات می رساند و قادر خواهد بود تا به میزان كافی جهت یابی انجام دهد حتی زمانی كه ویژگیهای بسیار مهم شبیه سازی همانند load كردن شبكه اجازه می یابند تا بطور پویا تغییر پیدا كنند. این مقاله در برگیرنده بحثی در مورد حالت حد وسط بین كشف میان برها و سیاست های با ثبات نگه داشتن می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 4 بهمن 1396 ] [ 2:53 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 صفحه بعد